MŇO - tak sem dneska poctil svoji
VZÁCNOU návštevou PEETERSA. Pokud se nechcete stát námezdními dělníky, zedníky, natěrači, elektrikáři a pod - návštěvu NEDOPORUČUJI!!!!!
(PEAC vole)
ALE konečně sem viděl všechny simy na poměrně slušném kompu (pominu 64 zpuštěných proceců)
nicméně to jelo jak na másle. Ve spojení s 26" LCD IPS sem fakt valil bulvy jak prase. Fakt bando
PECKAAAAAAAAAAA To je zážitek jak sfiňa. Tichá závist.
Pro vás, kdo by jste chctěli srovnání - tedy subjektivně objektivní názor na to, jak se v čem lítá, když omezení HW je jen nepatrné tak tady:
FS9 - absolutně "OUT" Sice hodně FPS, ale jinak v přímém srovnání s ostatním ... bohužel. Stále ale výhoda množství addonů a provozování na slabším PC a taktéž i po těch letech neustále nepoměrně vyšší procenoto uživaterlů.
XPL - zemský povrch, cesty atd, krása, nádhera. Nicméně pro skalní piloty dopraváků, IFR lítání je hodnota "0" Addony jsou sice pěkné, ale o ničem. Letová dynamika sice může být fajn, ale to celkem pravého skalního IFR dopraváka je poslední, co by ho zajímalo.
Naopak, pro VFR, popř. malé éra a pro ty, co lítají dopraváky, ale neberou to do čudlíku a chtějí si užít prostředí je to požehnání!!!!! Včetně scenérek, když jsou dobře napasované, se cítíte jak v éru.
Iluze je fakt neskutečná.
Při přiblížení na LKPR RW24 sem uchcaval magi v kostkach. Pokud ovšem toto přiblížení budete dělat v bulíku 737, s akcentem na přesnost v copitu je to fakt jen hračka. Jak si vemete malé éro, prožijete několik orgasmů
FSX pokud si postavíte dostatečně silný stroj - nemá to chybu a není co řešit. Pastva pro oči, vychytané tzv "BLURRY TEXTURE" (rozostřená textura v dálce) daleko lepší letová dynamika. Vyzkoušeno v B737 ARIANE virtual cocpit, REX MASH čr. Natavení poměrně brutální. Ale výsledek...
Kdo chcete zůstat u FS9, tak si raději "X"ko ani nedávejte. To - co sem viděl u PEETRSA, bylo dost jednoznačné.
Ti, kdo psali, že FSX je posun vpřed, mají pravdu. Nevýhoda je jasná -
BRUTÁLNÍ PC. Ale myslím si, že za rok dva, už seženete HW na celkem přijatelné provozování FSX včetně addonů za přijatelnou cenu. S Peetersem jsme se shodli na následujícím.
Grafika ATI 5850 je OK.
CPU INTEL QUAD 9550 na 2.8 to jede obstojně, ale chtělo by to ještě cosik přidat.
jádro pudla bude v HD. Chce to SSD,nebo aspoň VELOCIRAPTOR, nejméně však RAID 0.
Takže pokud za rok postavíte PC s SSD, k tomu nějakej INTEL COREi řady, k tomu dáte WIN7 a plnou podporu
dir10, řekl bych, že to bude těžký posun vpřed.
verdikt je jasný:
XPL - VFR + malé éra a ti co
nelítají dopravu "HARDCORE"
FS9 - ti co zatím mají průměrné stroje + ti co preferujou IFR , dopravu a víc než co je na zemi, je zajímá plynulost a propracování cocpitu ve smyslu přesnosti systémů. (tím myslím vč AP. MCP, FMC atd) Taktéž pro ty, co chtějí i živost ve smyslu AI.
FSX - pro mě absolutní jednička, ale jen v případě, že máte dostatečné PC. Bez detajlů a
dir10 to nebude ono.
Ještě jinak
kluci jako Bumper, PPT, prostě plachťáci, Zlínky, Čmeláci, pro ty je prostě FS9 sračka. XPL je v tomto ohledu úplně někde jinde a přinese nepoměrně větší zážitky a možnosti.
Pro kasické dopraváky, co mají doma plné police, ne-li sklepy manuálů dopravních letadel - typ GREEDY, ENGIN, já, je zas naopak XPL nepoužitelný a FS9 je asi v součastné době jedinou možností.
Jakmile bude dostupný HW a addony pro FSX, tak si myslím, že většina dopraváků přejde zcela jednoznačně a tipl bych, že i ěkteří VFRkaři, až uvidí některé ze scenérek, co jsem dnes viděl já (LUKLA, LPMA) půjdou lítat FSX.
ještě takový detajl - let s MD11 v FSX pod dir10 je naprosto (tedy z mého pohledu) lepší než na FS9. Fakt to byl zážitek zase z jiné dimenze, než FS9.
Pokud smutníte, že na to momentálně nemáte prachy - já tedy taky - nevadí!!!
Je na co se těšit!!!!! Nakonec stejně ještě chybí addony typu PMDG737 a dalších oblíbených letadel.